Nad seneni nahod z naravnimi metodami

Nad seneni nahod z naravnimi metodami

V Sloveniji se začne cvetno obdobje že januarja in traja do konca poletja. Sredi zime je mogoče seneni nahod zlahka zamenjati s simptomi navadnega prehlada. »Včasih sprva ne vemo čisto natančno, ali gre za virusni ali alergijski rinitis, se pravi za seneni nahod ali navadni prehlad,« pritrjuje specialist internist Peter Kopač iz Bolnišnice Golnik. »Pri obeh primerih gre lahko za zamašen nos, voden izcedek iz nosu, smrkanje, kihanje, izgubo vonja in srbenje, solzenje in pordelost oči,« razloži in nadaljuje, da je za seneni nahod značilno, da se ponavlja vsako sezono in traja več mesecev, prehlad pa traja deset dni. Zaradi navadnega prehlada obisk pri zdravniku ni potreben, če pa se simptomi ponavljajo vsako leto ob enakem času in trajajo daljše obdobje, je nadaljnja diagnostika potrebna.

Celice v nosni, ustno-žrelni in očesni sluznici pridejo v stik s cvetnim prahom. Telo »misli«, da je cvetni prah škodljiv in prične izdelovati protitelesa (imunoglobuline E oz. IgE), ki »napadejo« cvetni prah. Te reakcije vodijo k sproščanju snovi histamin in tako posledično nastanejo bolezenski znaki (kihanje, vodeni izcedek iz nosu, kašelj, pekoče očesne veznice in žrelo, …).
Kajenje in vdihovanje izpušnih plinov še dodatno poslabšata bolezen.

Ni natančno znano koliko odstotkov Slovencev ima seneni nahod, saj so težave zelo sezonske, nekateri pa seneni nahod celo zamenjajo za prehlad.
Splošna ocena je od 15 do 40%, največ težav pa povzročajo spomladanski pelodi dreves in trave.

V maju začne cveteti večina dreves in trav, zato se pri alergikih pojavijo naslednji simptomi:
- draženje oči, ustne votline in nosu
- solzenje, kihanje in voden izcedek iz nosu
- glavobol, kašljanje, oteženo dihanje
- razdražljivost, potrtost
- izguba apetita, motnje pri spanju

Pomagajte si z naravnimi metodami

1. Izogibajte se hrani, ki proizvaja histamin
Histamin je kemikalija, ki jo telo proizvede kot odgovor na okužbo. Povzroča oteklino, ki ščiti vaše telo, pri bolnikih s senenim nahodom pa se sprosti.

Zadnja stvar, ki si jo ne želite, je, da se simptomi poslabšajo, zato se morate izogibati živilom, ki bodisi vsebujejo histamin ali pa bodo vaše telo spodbudile, da ga več proizvaja.

Veliko histamina vsebujejo:
- kakav (čokolada)
- svinjsko meso
- sušeno in prekajeno meso
- vse fermentirane jedi (kislo zelje in repa …)
- rdeče vino
- siri (čim starejši so, tem bolj so škodljivi)
- oreščki
- prekajene ribe in meso
- paradižniki
- morski sadeži (lignji, školjke)

2. Zakisanost telesa
Zaradi zakisanosti se poslabša prebava hrane, saj telesu primanjkuje encimov. V zdravem telesu se izloči približno 6 litrov prebavnih encimov, največ iz tankega črevesa, trebušne slinavke in žolčnika.
Pri zakisanosti se količina izločenih encimov drastično zmanjša, prebava hrane se poslabša in v črevesju nastanejo alergije na hrano.

3. Probiotiki blažilo seneni nahod in zakisanost telesa
Zdrava črevesna flora je ključnega pomena za močan imunski sistem.
Funkcionalna črevesna flora je nujna za ustrezno prebavo hrane in za absorpcijo vitalnih snovi iz hrane v telo. Le na ta način se lahko telo redno čisti in obnavlja, kar je nujno tudi za primeren imunski odziv, ko se telo sreča z antigeni pelodov.
Torej četudi uživamo hrano, ki je idealna za dobrobit našega telesa, ko se borimo z alergijami, je ne bomo mogli izkoristiti, če imamo porušeno ravnovesje črevesne flore.
Ta pa je lahko porušena zaradi:
- uživanja konvencionalne nekakovostne hrane in pijače, ki sta obremenjeni s pesticidi, konzervansi
- kandide
- zakisanosti
- jemanja antibiotikov
- kortikosteroidov
- kontracepcije
- kemoterapije
- prekomernega stresa in podobno.

Za krepitev črevesne flore (koristnih mlečnokislinskih bakterij) poskrbite z rednim uživanjem koncentrirane fermentirane sirotke, lahko tudi domače sirotke (to je v nasprotju s prvo potrebno popiti več), domačih sirov, jogurtov, mlečnokislinsko fermentiranega zelja, repe, kefirja, itd.

Za hitrejše okrevanje, lahko posežete tudi po močnejšem probiotičnem dopolnilu, ki vsebujejo 5 različnih kultur, živih bakterij, s ciljno dostavo vseh bakterij do črevesjaAcidophilus Plus

To je zlasti potrebno, če ste jemali antibiotike ali ste na kak drug način drastično uničili črevesne koristne bakterije.
Znaki porušenega stanja črevesne flore so:
- motnje v prebavi (driska, napenjanje, vetrovi, zaprtje, krči, bolečine)
- kislina v grlu
- spahovanje

4. V prehrano vključite več česna in čebulnic
To je velikokrat premalo uporabljena hrana, ki pomaga blokirati proizvodnjo histamina in pomirja simptome senenega nahoda.
Česen oz. vse čebulnice deluje kot odličen naravni anti-histamin, ki pomaga pri zamašenem nosu in izcedku. Čeprav to ni zdravilo proti senenem nahodu, omili simptome, istočasno pa so čebulnice odlične za vaš imunski sistem.

Ker ima česen in ostale čebulnice neprijeten vonj, si lahko pomagate z Garlic Allium Complexom, ki ne vsebuje eteričnih olj ki povzročajo neprijetne vonjave, vsebuje samo kompleks alicina iz česna, pora, čebule in drobnjaka. Za uporabo je primeren za otroke in odrasle.

5. OMEGA-3
Omega-3 maščobne kisline, ki jih najdemo v mastnih ribah, kot so losos, sardele, sardine, v domačih kokošjih jajcih proste reje, orehih, chia ali lanenih semenih, niso dobre samo za srce.
Te super močne maščobne kisline zmanjšajo raven vnetnih kemikalij, ki jih telo ustvari, potem ko je izpostavljeno alergenom, kot je cvetni prah.
Za povečan vnos Omega-3, si lahko vašo prehrano dopolnite s čistim Lososovim oljem, ki vsebuje celoten kompleks vseh 8 maščobnih kisli Omega-3, ki jih lahko najdemo v naravi:
  - EPA
  - DHA
  - DPA
Ostale Omega-3 maščobne kisline:
  - stearidonska
  - eikozatrienojska,
  - eikozatetraenojska,
  - heneikozapentaenojska,
  - alfa-linolenska kislina

6. Kvercetin
Obstajajo številne študije o močnem antihistaminskem učinku tega flavonoida ( antioksidant topen v vodi), ki pomaga zmanjšati vnetje. Zmanjševanje senenega nahoda običajno zavira učinek histamina, kvercetin pa zavira sproščanje histamina in ustavi reakcijo v sledovih. Če želite kvercetin povečati v svoji prehrani, se odločite za živila, ki so bogata z flavonoidnimi snovmi: jagode, grozdičevje vijolične barve, rdeče vino, peteršilj, čebula in paprika, ali pa z naravnim in biorazpoložljivim dopolnilom Flavonoid Complex, ki vsebuje celoten spekter vseh 4000 flavonoidov, ki jih najdemo v naravi.

7. Iz hrane odstranite živila, ki tvorijo sluz, na primer mlečno in ocvrto hrano
Maslo nadomestite z namazom iz olivnega olja ali kokosovega olja ter mlekom z nadomestki na osnovi riža ali oreškov. Jogurt je običajno v redu, saj ga že prebavijo bakterije v njem.

8. Biotin za seneni nahod
Biotin je vitamin B, ki pomaga ohranjati zdravo delovanje sluznice v nosu, sinusih, grlu in v solznih kanalih.
Za priporočen odmerek poskusite zaužiti več drobovine, rib, rumenjakov, avokada, zelene listnate zelenjave in oreščkov.

Za tiste, ki raje uporabljate naravno in biorazpoložljivo dopolnilno prehrano priporočam FORMULA VIki poleg celotne življenjske verige (vitamini, minerali, lipidi in steroli, encimi, beljakovine) vsebuje celoten B kompleks.

9. Zeliščni čaji za seneni nahod
Določena zelišča imajo naraven antihistaminski učinek.
Pripravite si: zeleni ali beli čaj, kamilico, ingver, poprovo meto in janež, da omilite učinke senenega nahoda in pijte te zeliščne čaje čez cel dan. Istočasno vam bodo čaji tudi pomagali, da boste hidrirani.

10. Domači med
Obstaja nekaj močnih dokazov, ki dokazujejo da lahko uživanje domačega medu omili učinke senenega nahoda, saj vam izpostavljanje istemu cvetnemu prahu pomaga, da vaše telo naravno oblikuje obrambni mehanizem.
Če imate radi med, se ga vsekakor splača uživati, vendar je domači med za vas najboljša izbira.

11. Vitamin D
Pomanjkanje vitamina D je dokazano povezano z razvojem alergij, slabim imunskim sistemom in avtoimunskih bolezni. Vitamin D je močna podpora za razvoj zdrave črevesne flore koristnih bakterij.
Poskusite vsak dan preživeti več časa na prostem ali v svojo prehrano vključite dodatek, ki vsebuje vitamin D.

12. Izogibajte se alkoholu
Čeprav se včasih sprostite ob alkoholni pijači, ta povzroča alergijo, saj je na žalost polna histamina.


Write a comment

Note: HTML is not translated!