12 dokazanih koristi česna za naše zdravje

12 dokazanih koristi česna za naše zdravje

Več kot 1000 let že velja, da ima česen zdravilne lastnosti. Sedaj nam znanost to tudi potrjuje.

"Naj bo hrana tvoje zdravilo in zdravilo naj bo tvoja hrana."

To so znane besede starogrškega zdravnika Hipokrata, ki ga pogosto imenujejo oče zahodne medicine. Pravzaprav je predpisoval česen za zdravljenje različnih zdravstvenih stanj.
Sodobna znanost je pred kratkim potrdila številne blagodejne učinke na zdravje.

Tu je 12 zdravstvenih koristi česna, ki jih podpirajo raziskave na ljudeh.

1. Česen vsebuje spojino alicin, ki ima močne zdravilne lastnosti
Česen je rastlina iz družine Allium (čebula). Tesno je povezan s čebulo, šalotko in porom.

Raste na mnogih koncih sveta in je zaradi močnega vonja in značilnega okusa priljubljena sestavina pri kuhanju.
Vendar je bila v pradavnini glavna uporaba česna namenjena za zdravstvene z nešteto zdravilnimi lastnostmi. Njegova uporaba so dokumentirale vse večje civilizacije, vključno z Egipčani, Babilonci, Grki, Rimljani in Kitajci.

Celotna "glava" se imenuje čebulica, medtem ko se vsak segment imenuje strok. V eni glavici je približno 10 - 20 strokov, znanost pa potrjuje, da večino učinkov na zdravje povzročajo žveplove spojine, ki nastanejo, ko se strok česna naseklja, zdrobi ali žveči.

Ta spojina je znana kot alicin in je odgovorna tudi za izrazit vonj po česnu. Alicin vstopi v telo iz prebavnega trakta in potuje po celem telesu, kjer izvaja svoje močne biološke učinke.

2. Česen je izredno hranljiv, istočasno pa ima zelo malo kalorij
Česen vsebuje približno 400 aktivnih snovi in je bogat z vitamini in minerali kot so:
  • adenozin
  • alicin
  • aminokisline
  • prehranske vlaknine
  • rastlinska maščoba
  • vitamini A
  • vitamina B1, B6 in B2
  • Vitamin C
  • železo
  • encimi
  • mangan
  • jod
  • kalij
  • kalcij
  • selen
  • baker
  • eterična olja
  • vlaknine …

Česen vsebuje tudi različne druge hranilne snovi v sledovih. Pravzaprav vsebuje vsega po malo, kar potrebujemo.

3. Česen se bori proti raznim boleznim, začenši z navadnim prehladom
Znano je, da dodatek česna krepi delovanje imunskega sistema.

Obsežna 12-tedenska študija je pokazala, da vsakodnevno dopolnilo česna zmanjšalo število prehladov za 63 % v primerjavi s placebom.
Tudi povprečna dolžina simptomov prehlada se je zmanjšala za 70 % v samo 1,5 dneh, v primerjavi s placebom ki je bil dodajan 5 dni.

Druga raziskava je pokazala, da lahko visok odmerek česnovega izvlečka (2,56 grama na dan) zmanjša število bolezenskih dni za prehladom ali gripo za 61 %.

Če se pogosto prehladite, vam bo dodajanje česna v prehrano učinkovito pomagalo.

* Česen zanesljivo pomaga preprečiti in zmanjšati pogostost bolezni, kot sta gripa in prehlad.

4. Aktivne spojine v česnu pomagajo znižati krvni tlak
Bolezni srca in ožilja, kot so srčni infarkti in kap, so največji morilci na svetu. Visok krvni tlak ali hipertenzija je eden največjih dejavnikov teh obolenj.

Študije na ljudeh so pokazale, da dodatek dopolnila česna igra ključno vlogo na znižanje krvnega tlaka, pri ljudeh z visokim krvnim tlakom.

V eni izmed raziskav je bil ekstrakt česna v odmerkih 600-1.500 mg ravno tako učinkovit, kot zdravilo Atenolol pri zniževanju krvnega tlaka v obdobju 24 tednov.

Da bi lahko prišlo do teh želenih učinkov, morajo biti doze alicina precej visoke. Količina potrebnega alicina naj bo enaka 6 do 8 strokov česna na dan.
5. Česen dvigne raven holesterola, kar posledično lahko zmanjša tveganje za bolezni srce.
Česen lahko zniža skupni in LDL holesterol.
Osebe z povišanim holesterolom, ki uživajo dopolnilo česna, zmanjšajo skupni LDL holesterol za približno 10-15 odstotkov.
Če natančno gledamo na LDL ("slab") in HDL ("dober") holesterol , česen zniža LDL, vendar nima vpliva na HDL.

* Zdi se, da dodatek česna zmanjšuje skupni in LDL holesterol, zlasti pri tistih, ki imajo visok holesterol.

6. Česen vsebuje antioksidante, ki pomagajo preprečiti Alzheimerjevo bolezen in demenco
Oksidativna škoda prostih radikalov prispeva k procesu staranja. Česen vsebuje antioksidante, ki podpirajo zaščitne mehanizme telesa pred oksidativno škodo .

Pokazalo se je, da visoki odmerki česna povečujejo antioksidativne encime pri ljudeh in znatno zmanjšajo oksidativni stres pri osebah z visokim krvnim tlakom .
Kombinirani učinki na zmanjšanje holesterola in krvnega tlaka ter antioksidativne lastnosti pomagajo pri preprečevanju pogostih možganskih bolezni, kot sta Alzheimerjeva bolezen in demenca .

7. Česen vam pomaga živeti dlje
Vpliv na dolgo življenjsko dobo pri ljudeh v bistvu ni mogoče dokazati. A glede na koristne učinke in na pomembne dejavnike tveganja, kot je krvni tlak, se kaže, da bi vam česen lahko pomagal živeti dlje.

Dejstvo, da se česen lahko bori proti nalezljivim boleznim, je tudi pomemben dejavnik, saj so to pogosti vzroki smrti, zlasti pri starejših ljudeh ali osebah z disfunkcionalnim imunskim sistemom.

8. Športne zmogljivosti je mogoče izboljšati z dodatkom česna
Česen je bil ena najzgodnejših snovi za povečanje rezultatov, tradicionalno pa so ga v starodavnih kulturah uporabljali za zmanjšanje utrujenosti in povečanje delovne zmogljivosti delavcev, predvsem pa so ga dajali olimpijskim športnikom v antični Grčiji .

Študije na glodalcih so pokazale, da česen pomaga pri vzdržljivosti, a žal je bilo narejenih zelo malo študij na ljudeh.

Pri osebah z boleznijo srca, ki so 6 tednov jemale dopolnilo česna, se je najvišji srčni utrip zmanjšal za 12 % in izboljšala se je sposobnost gibanja.
Druge študije še kažejo, da se s dopolnilom česna zmanjša utrujenost po vadbi.

9. S česnom nad gliste in podančice
Študije na ljudeh kažejo na to, da naj bi bil česen učinkovit za odpravo različnih vrst glist, vključno s podančicami.

Če ne morete pojesti 3 – 4 stroke česna dnevno lahko poskusite tudi naslednje. Česen strite in ga zmešajte z olivnim oljem, v solatah ali celo z medom je lahko bolj užiten.

10. Uživanje česna pomaga razstrupiti težke kovine v telesu
Uživanje dopolnila česna v večjih odmerkih se je pokazalo, da žveplove spojine v česnu ščitijo pred poškodbami organov zaradi strupenih težkih kovin.

4 tedenska študija pri zaposlenih v avtomobilski tovarni akumulatorjev (prekomerna izpostavljenost svincu) je pokazala, da dopolnilo česna zniža raven svinca v krvi za 19 %. Zmanjšali so se tudi številni klinični znaki toksičnosti, vključno z glavoboli in krvnim tlakom.
3-je odmerki česna na dan so celo presegli zdravilo D-penicilamin pri zmanjšanju simptomov.

* V eni izmed raziskav so pokazali, da česen znatno zmanjša strupenost za svinec in s tem povezane simptome.

11. Česen izboljša zdravje kosti
Raziskave na glodalcih so pokazale, da se lahko s povečanjem estrogena pri ženskah zmanjša izgubo kosti .

Ena izmed raziskav pri ženskah v menopavzi je ugotovila, da dnevni odmerek suhega česnovega ekstrakta (enak 2 gram surovega česna) znatno zmanjša marker pri pomanjkanju estrogena.
To kaže, da ima lahko dopolnilo česen ugodne učinke na zdravje kosti pri ženskah.

Vsa živila iz družine čebulnic, kot sta česen, por in čebula, imajo koristne učinke na osteoartritis .

12. Česen je enostavno vključiti v svojo prehrano, saj vseeno ni tako neprijetnega okusa ...
Dejstvo je, da je česen v vašo trenutno prehrano zelo enostavno (in okusno). Dopolnjuje večino slanih jedi, zlasti juhe, mesne jedi in omake. Okus česna lahko poudari jedi, s sicer blagimi sestavinami recepta.

Česen lahko uporabljamo v več različnih oblikah, od celih stokov, gladke paste do praškov ali dodatkov, kot sta ekstrakt česna in česnovo olje.

Minimalni učinkoviti odmerek terapevtskih učinkov je 1 strok, zaužit ob obrokih, 4-krat ali 5-krat na dan.
Upoštevajte pa, da ima česen nekaj pomanjkljivosti, na primer slab zadah. Obstaja tudi nekaj ljudi, ki so alergični nanjo.

Če imate motnjo krvavitve ali jemljete zdravila za redčenje krvi, se pred povečanjem uživanja česna posvetujte s svojim zdravnikom.

Zdravilna učinkovina ALICIN nastane le, ko je česen zdrobljen ali cepljen in ko je surov!

Če ga skuhate pred sekljanjem, potem na vaše zdravje ne bo imel enakih učinkov.

Zato je najboljši način uživanja surovega česna ali pa ga strite ter nasekljajte in pustite nekaj časa, preden ga dodate svojim jedem.

Lahko pa si pomagate s kompleksom vseh čebulnic:

- brez neprijetnega vonja ( vsebuje samo alicin brez eteričnih olj )
- kompleks vseh čebulnic ( česen, čebula, por, drobnjak )
- primeren za otroke in odrasle
- z ciljno dostavo alicina do črevesja ( ne povzroča želodčnih težav )








Write a comment

Note: HTML is not translated!