Spomladanska utrujenost

Spomladanska utrujenost
Ker je pozimi manj svetlobe, telo tvori spalni hormon melatonin. Ko pa so dnevi daljši, spimo manj in podnevi smo hitro izčrpani.

Pozimi je hrana revnejša z vitamini, bogatejša pa z maščobami in ogljikovimi hidrati.
Vitaminske zaloge običajno porabimo zaradi prehladov in viroz.
Posledica je utrujenost, ki je pogostejša pri ljudeh z oslabljenim imunskim sistemom, otrocih, nosečnicah, starejših ljudeh in ljudeh s slabšo kondicijo.
Utrujenost in izčrpanost sta med ljudmi vse bolj pogosta pojava.
Po ocenah je utrujenih kar 1/5 ljudi, 10% pa jih ima občutek, da so brez energije.
Če so težave omejene na prvi pomladni mesec, med ljudmi krožijo govorice o tako imenovani »spomladanski utrujenosti«.
 * Največkrat je utrujenost povezana s slabokrvnostjo.

Izognite se kronični izčrpanosti
Na določene dejavnike, ki povzročajo utrujenost, lahko vplivamo in tako zmanjšamo tveganje za razvoj kronične izčrpanosti.

Osnovni nasveti so del zdravega življenjskega sloga:
  • zdrava in uravnotežena prehrana
  • vzdrževanje primerne telesne teže
  • redna telesna vadba za vzdrževanje dobre telesne kondicije
  • primerno dolg in miren spanec ponoči
  • alkohol, poživila in obilni obroki v večernih urah zmanjšujejo kakovost spanja, zato se jim izogibajte
  • uporabljajte sprostitvene tehnike, načrtujte počitek in sprostitev
  • od sebe ne pričakujte preveč, ne postavljajte si nerealnih zahtev obveznosti načrtujte in jih enakomerno razporedite, izmenjujoča se obdobja zelo intenzivnega dela in popolnega brezdelja povečujejo občutek izčrpanosti
Izključite bolezenske vzroke za utrujenost
Če nam utrujenosti kljub prizadevanjem, da bi izboljšali življenjske navade, ne uspe odpraviti ali če se občutku utrujenosti pridružijo še drugi simptomi in znaki, npr. bolečine, povišana temperatura, hujšanje, zadihanost ali karkoli drugega, je treba obiskati zdravnika. Predvsem je treba izključiti slabokrvnost, pomanjkanje železa, bolezni ščitnice, dehidracijo, elektrolitsko neravnovesje in bolezni ledvic ter jeter.

Zdrava prehrana in dovolj gibanja sta pomembna
  > Zdrava in uravnotežena prehrana naj vsebuje sveže sadje in zelenjavo, predvsem takšno, ki vsebuje veliko antioksidantov (vitamin C in E, polifenoli), mineralov (železo, magnezij, selen, cink, kalcij, kalij) ter vitaminov skupine B.
  > Utrujenosti se izognemo z uživanjem hrane, bogate z lipidi in steroli, vitamini, minerali, vlakninami in zdravimi maščobami.
  > Zajtrkujte zdrav obrok in imejte še 3 do 4 uravnotežene obroke dnevno.
  > Ne pozabite zaužijti najmanj 3 do 5 obrokov in spijte vsaj 2 litra tekočine v obliki navadne vode, nesladkanih čajev in naravnih sokov za zagotavljanje dobre hidracije telesa.
  > Čim več se gibajte na svežem zraku. Telesna dejavnost, naj bo kakršna koli, tudi zgolj vsakodnevni sprehod pozitivno vpliva na vaše zdravje.
  > Poskrbite za dovolj mirnega spanja in sprostitev ob tistih dejavnostih, ki so vam v veselje!


Od povsem naravnih prehranskih dopolnil se priporoča kombinacija Tre-En-En ( olja polnovrednih žit - lipidi in steroli, ki mehčajo celično membrano za večjo absorpcijo hranilnih snovi ) ter, Formula 4 ( vsebuje celotno življenjsko verigo - vitamini, minerali, encimi, beljakovine, ki izboljšajo razpoloženje in dvignejo nivo energije ter odpornosti ) ali 4 izdelki v 1 –  PRO VITALITY Plus.
Omega 3 Plus- Lososovo olje z vsemi 8 členi maščobnih kislin, ki dokazano zmanjšajo utrujenost.
Naravni koencim Q10 poskrbi za naraven dvig energije.
Aloe Vera Plus, ki vsebuje tudi ginseng dokazano zmanjša stres, poveča odpornost, zmogljivost in storilnost.

Če utrujenost traja dolgo in nastopijo težave: nespečnost, spremenjena telesna teža, tesnoba, težave s spominom ali bolečine, govorimo o kronični utrujenosti.
Potrebno je obiskati zdravnika, saj so vzrok lahko slabokrvnost, sladkorna bolezen, depresija, motnje v delovanju ščitnice.




Write a comment

Note: HTML is not translated!