Folna kislina in B - kompleks

Folna kislina in B - kompleks
Vitamini so snovi, ki so nujno potrebni za normalno delovanje našega organizma.
Med vitamine skupine B prištevamo:
- B1 (tiamin)
- B2 (riboflavin)
- B3 (niacin)
- B5 (pantotenska kislina)
- B6 (piridoksin)
- B7 (biotin)
- B9 (folna kislina)
- B12 (kobalamin)

Kdaj je vnos vitaminov skupine B lahko premajhen?
Povečane potrebe po vitaminih se običajno pojavijo pri:
  • nosečnicah
  • doječih materah
  • otrocih
  • mladostnikih
  • starejših ljudeh
  • vegetarijancih,
  • kadilcih
  • aktivnih športnikih
Pomanjkanje vitaminov je pogosto posledica prehranjevanja z enolično in industrijsko predelano hrano.
* Ob uravnoteženi polnovredni hrani le redko pride do pomanjkanja vitaminov skupine B.

Do pomanjkanja vitaminov skupine B lahko pride pri strogih veganih in vegateriancih, kar lahko preprečijo z zavestnim uživanjem večjih količin raznolike rastlinske hrane, ki vsebuje vitamine skupine B, razen kobalamina (B12), ki ga v rastlinski hrani ni, zato ga je treba nadomestiti npr. z naravno dopolnilno prehrano.

Sposobnost absorpcije vitaminov iz hrane se zmanjšuje s:
  • staranjem
  • čezmernim pitjem alkohola
  • kajenjem
  • ter je značilno za ljudi, ki imajo bolezni črevesja

Pomanjkanje tiamina (B1) pri dolgoletnih odvisnikih od alkohola prispeva k razvoju upada miselnih funkcij, kot so npr. motnje spomina.

Pomen vitaminov skupine B za naš organizem
Vitamini skupine B so pomembni za delovanje mišic, živčevja in srca.
Tiamin, niacin, piridoksin in riboflavin uravnavajo presnovne procese ter prebavo.
Za preprečevanje slabokrvnosti sta poleg zadostnega vnosa železa pomembna tudi vitamina kobalamin in folna kislina.

Če nam primanjkuje vitaminov skupine B, smo utrujeni in razdražljivi.
Značilni znaki pomanjkanja vitaminov B pri otrocih in odraslih obsegajo motnje koncentracije, težave pri učenju in motnje spanca ter razdražljivost.
Pomanjkanje piridoksina (B6), kobalamina ter folatov prispeva k tveganju za razvoj duševnih motenj, npr. demence. Pomanjkanje niacina (B3) prispeva k mišični slabosti, vrtoglavici in težavam s spominom.
Pomanjkanje kobalamina (B12)lahko vodi do vrtoglavice, izčrpanosti, slabokrvnosti in nerednih menstruacij pri ženskah.

Folna kislina oz. vitamin B9 je nujen pred in med nosečnostjo.

Pri pomanjkanju vitaminov skupine B so pogosta tudi vnetja kože ter pekoče in utrujene oči.
Pri pomanjkanju niacina (B3) lahko pride do luščenja, razpok in sprememb obarvanja kože.

Hrapava, razpokana in luskava koža je tudi lahko povezana s pomanjkanjem vitaminov skupine B.
Razbarvanost kože lahko kaže na pomanjkanje piridoksina (B6).
Luskinasta koža na nosu in razjede v ustnih kotičkih opozarjajo na pomanjkanje riboflavina (B2).
Srbeča, vzdražena, razpokana in pigmentirana koža na delih telesa, ki so izpostavljeni svetlobi, pa kaže na pomanjkanje niacina (B3).

Zadosten vnos folne kisline pred in med nosečnostjo zmanjša možnosti za razvoj prirojenih razvojnih bolezni ploda.

Ob pomanjkanju folne kisline lahko pride do napak pri zapiranju nevralne cevi pri plodu v prvih tednih nosečnosti, zato je pomembno dodajanje folne kisline k prehrani med načrtovanjem nosečnosti in na začetku lete. Priporočen dnevni odmerek za nosečnice je 400 μg, bodoče matere pa naj folno kislino dodajajo hrani že nekaj časa pred načrtovano nosečnostjo, in sicer vsaj tri mesece prej, nadaljujejo pa naj vsaj do osmega tedna nosečnosti oz. po navodilu svojega zdravnika.

Z vitamini skupine B bogata živila
Predvsem pri otrocih je pomembno, da so jedilniki bogati z živili, ki vsebujejo vitamine skupine B.
Najdemo jih predvsem v:
 - kvasu
 - mleku
 - mesu
 - stročnicah
 - neolupljenih zrnih žit
 - sadju in zelenjavi
Vitamine skupine B vsebuje sveža in nepredelana hrana:
 - puranje meso
 - tunina
 - jetra
 - banane
 - leča
 - krompir
 - feferoni
 - fižol
 - kvas
Največ folne kisline (B9) vsebujejo:
 - brokoli
 - brstični ohrovt
 - špinača
 - beluši
 - grah
 - čičerka

Dobro preskrbo z vitamini skupine B običajno zagotavlja polnovredna hrana, torej polnozrnati izdelki in doma pridelana hrana.

Vitamine B - kompleksa in Folno kislino lahko ob pomanjkanju ali večjih potrebah nadomestimo in dopolnimo z naravnim dopolnilom k prehrani FORMULA IV, ki je zasnovana po principu narave.
- Ker se v naravi vitamini skupine B-komleks ne nahajajo ločeno od ostalih hranil, nam FORMULA IV zagotavlja poleg vitaminov B-kompleks celotno življensko verigo (razen ogljikovih hidratov)
- FORMULA IV ne vsebuje NIČ sintetičnega in je pridobljena iz polnovredne hrane

                                           Naroči FORMULA IV  KLIKNI




V skrbi za naše otroke, izberite žvečilne bonbončke odličnega okusa:


Naravni vitamini za otroke
- zagotavlja celoten spekter naravnih vitaminov in mineralov
- Holin – za optimalen razvoj možganskih celic
- žitne koncentrate Tre-En-En – poskrbijo za optimalno delovanje celic
- vsebuje le naravne sestavine v obliki kot jih nudi narava
- sladkan s sokom jabolk in grozdja ( primeren tudi za diabetike )











Write a comment

Note: HTML is not translated!